Intervju: ŠPELA RAJH

Pogovarjamo se s Špelo Rajh, produktno vodjo za italijanske blagovne znamke čevljev in torbic, kot so Dolce & Gabbana, Baldinini, Pollini, Fru.it, My-Best Bag Firenze in druge. Že od nekdaj jo privlači Italija in njena bogata modna dediščina, pri svojem delu pa se osredotoča na kakovost, brezčasnost in skrbno izbrane modne kose, s katerimi želi navdihovati kupce.

1. Kaj vas je pritegnilo k delu z italijanskimi blagovnimi znamkami? Kaj jih po vašem mnenju loči od drugih?

Od nekdaj me je zanimala Italija in italijanske modne znamke, navdušuje in navdihuje me še danes. Poslovno pogosto potujem v Italijo, predvsem v Milano, kjer imam stik z vsemi vrhunskimi modnimi znamkami, redno si tudi ogledujem njihove izložbe, ter obiščem njihove trgovine, modne revije in showroome. Poleg tega je ulična moda v Milanu neizmerna inspiracija za vse, ki ljubimo modo.

Italijanske blagovne znamke imajo prednost, saj izhajajo iz države z zelo bogato zgodovino kulture in umetnosti. Mnoga podjetja so na trgu že desetletja. Bogate izkušnje in tradicija jim prinašajo svetovno prepoznavnost, potrošniki pa zaupajo v njihovo kakovost.

2. Kako se vaše delo spreminja od sezone do sezone, glede na različne trende in pričakovanja kupcev?

Vsaka sezona je nova zgodba in to je najlepše pri mojem delu, ki se stalno spreminja in nadgrajuje. S številnimi blagovnimi znamkami sodelujemo že mnogo let, zgradili smo pristne odnose in skupaj rastemo. Ko naročamo novo kolekcijo, imamo naše cenjene kupce vedno v mislih. Želimo jim ponuditi brezčasne kose, ki jih bodo razveseljevali še mnogo sezon. Poleg tega pa jim želimo ponuditi tudi nekaj nepričakovanega - modne kose, ki zasijejo v luči najnovejših trendov in bodo popestrili njihov najljubši styling.

Vsako sezono raziskujemo trg in dodajamo tudi nove blagovne znamke. Za nas so tudi manjše, nišne blagovne znamke zelo pomembne, še posebej, ker nam italijanski modni trg ponuja res veliko izbiro. Interno jim rečemo 'bombončki', torej modne poslastice, ki nas razlikujejo od drugih ponudnikov na trgu.

3. Kako bi opisali prepoznavne značilnosti italijanskih torbic in čevljev, ki jih naši kupci najbolj cenijo? Oziroma kaj po vašem mnenju dela italijanske čevlje in torbice brezčasne?

Italijani so mojstri oblikovanja. Njihov dizajn je svetovno prepoznaven in njihov občutek za estetiko je vrhunski. To se še posebej odraža na področju čevljev in torbic. Naše stranke imajo rade torbe, ki so posebne, a hkrati večnamenske. Poudarek dajemo prefinjenim detajlom in diskretnim logotipom. Pomembno je, da so lahke in kvalitetne spremljevalke našega dinamičnega vsakdana.

Nakup čevljev, ki se odlično prilegajo našim stopalom, je vedno izziv. Tu imajo italijanski čevlji veliko prednost. Mnogi obrtniki, ki so bili mojstri ročnega izdelovanja čevljev, so svoje znanje predajali iz generacije v generacijo. Stoletna tradicija in visoka tehnološka razvitost omogoča tem obutvenim podjetjem veliko prednost.

4. Kateri trendi čevljev in torbic prevladujejo to jesen in zimo?

To jesen in zimo prevladujejo mehke torbice polkrožnih oblik, pogosto v jesenskih odtenkih, kjer še posebej izstopa rjava. Med čevlji so v ospredju loaferji in balerinke, ponovno pa se vračajo tudi živalski potiski in različni detajli, ki prinašajo kanček drznosti in ustvarjalnosti v vsakodnevne modne kombinacije. Poletne cekarje so nadomestile velike shopper torbe v grobem usnju, semišu in s krznenimi detaili. Zraven se nosijo cevasti škornji, ki so lahko tudi XL (čez koleno). Za večerne priložnosti pa so vedno v trendu posebni, izstopajoči kosi.



5. Ali lahko izpostavite kakšno manj znano italijansko blagovno znamko, ki jo po vašem mnenju kupci vsekakor morajo spoznati?

My-Best Bag Firenze - za tiste, ki radi združijo modnost in uporabnost, in Paris Texas - za drzne in drugačne.

6. Če bi nekdo želel nadgraditi svojo garderobo z eno italijansko torbico ali parom čevljev v tej sezoni, kaj bi priporočili?

Manjšo tote torbo iz semiša Pollini, visoke usnjene škornje Fru.it, mini torbico iz bukléja Gianni Chiarini ter čipkaste superge Dolce & Gabbana.



7. Kako po vašem mnenju italijanska moda spreminja modno industrijo na globalni ravni, tako v smislu oblikovanja kot pristopa k trajnosti in kakovosti?

Italija kot ena vodilnih modnih velesil ključno vpliva na globalno modno industrijo. Vse bolj se osredotoča na trajnost kot zelo pomemben vidik svoje proizvodnje, saj so želje kupcev vse bolj usmerjene v okolju prijazne prakse. Mnoga podjetja vlagajo v etične dobavne verige, uporabljajo reciklirane ali naravne materiale in zmanjšujejo ogljični odtis.

Naše italijanske blagovne znamke vse več uporabljajo ekološko pridelano usnje, alternativne materiale (npr. vegansko usnje in bioplastiko), ponujajo pa tudi transparentne informacije o izvoru surovin. Mnogi se vračajo k tradicionalnim obrtniškim tehnikam, ki imajo nižji vpliv na okolje in omogočajo daljšo življenjsko dobo izdelkov. Številni proizvajalci spodbujajo krožno ekonomijo, kjer ponujajo popravila, obnovo ali programe za reciklažo izdelkov. Tako italijanska moda ne stremi le k brezčasni estetiki, temveč tudi k odgovorni proizvodnji, ki je v skladu s sodobnimi trajnostnimi vrednotami.

8. Kakšen je vaš nasvet kupcem, ki želijo ustvariti bolj trajnostno garderobo?

Ne posegajte preveč po hitri modi in nepremišljenih nakupih. Naj bo vsak vaš nakup prijetno doživetje, ki si ga lahko privoščite v naših trgovinah. Vzemite si čas in izberite kvaliteten modni kos, ki se bo vklopil v vašo obstoječo garderobo. Vedno povprašajte za nasvet naše svetovalce, ki vam lahko olajšajo izbiro in ponudijo ideje, kako izbran modni kos najbolje kombinirati.

Nov nakup ne sme samevati v omari, 'trajno' povezujemo z 'uporabno'. Osebno me vedno razveseli, ko moja 13 letna hči izrazi željo, da z novim modnim kosom lepo ravnam, saj si obeta, da ga bo lahko nosila tudi ona, ko bo odrasla.

Še več čevljev in torbic #madeinitaly lahko nakupujete v Emporiumu, Galeriji Emporium in Emporium.si.